Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Volvo S60 D5 - Flinke rookontwikkeling

  • Rob

    Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van een volvo s60 D5 Automaat. Het is mij, en mijn mede-weggebruikers :-), opgevallen dat er nogal wat rook (roet) uit de uitlaat wordt vrijgelaten. Bij normaal gebruik valt het al erg op en wanneer ik stevig gas geef ontstaat er een mistbank. Vervelend dus, ook voor de andere weggebruikers.

    Ik heb inmiddels een afspraak bij de garage en daar wordt gesproken over de vervanging van filters als; benzine, olie en lucht. Ik vraag mij af of iemand een soortgelijke ervaring heeft en of dit werkelijk is te verhelpen met een paar filters?

    De auto is niet uitgevoerd met een roetfilter en komt uit 2002. De temp. vd motor lijkt normaal hoewel ik wel het idee heb dat hij inmiddels wat meer diesel verbruikt.

    Heeft iemand nog nuttige tips op korte termijn (behalve de garage) ?

  • Rob

    Ik zie nu pas dat ik op een vraag & aanbod forum heb geplaatst, niet

    echt handig ;-) Ofschoon tips welkom zijn..

  • Moderator

    Zet 'm dan ook nog maar op het juiste forum dan kan ik dit hier weghalen ;-)

  • Cor Adriaanse

    Beste Rob, ik heb ook een S60 D5 automaat.

    Ik heb een paar nuttige tips,

    Ten eerste de olie. ALTIJD 5W40 full synthetic olie gebruiken

    Dan bij start werkelijk tot aan de aanduidinge ‘warm’ (temppijl in midden) onder de 2000 toeren blijven

    Vervolgens bij aankomst de laatste Km'ters rustig ‘afrijden’ en de motor even laten draaien bij aankomst. Dat smeert de D5 motor en maakt het even schoon.

    Succes.

  • Robert

    Hallo Rob,

    Heb hetzefde probleem met mijn V70 D5. Bij constante snelheid gaat het prima. Maar nadat ik een aantal km's gereden heb op constante snelheid en geef dan gas dan verschijnt er een rook gordijn. Heb jij verder geen storingmelding? Is jouw probleem opgelost en wat is de oplossing?

    Ben momenteel bij de volvo m.b.t. het probleem en laat je weten hoe en wat!

    Robert